Nápad založit značku oblečení, která by byla předně určena pro parkouristy, nepochází z hlav našich sportovců. Objevil se v hlavě jednoho tatínka, když sledoval nadšeného syna, který se právě zapsal na místní parkourový kroužek. Chopil se iniciativy a seznámil s myšlenkou jeho trenéra.
Vědělo se, že značek je na trhu spousty, nicméně žádná nesdílela náš pohled. Nechtěli jsme udělat jen další trička s parkourovými motivy. Když už do toho máme jít, musí to lidem nabídnout víc než jen další předražený kus látky. Rádi bychom probudili hodnoty skryté v této disciplíně, které v dnešní době začínající parkouristi spíše neznají. Zeptejte se „oldschoolerů“, že už to s komunitou dávno není, co bejvalo.
Jak to ale udělat? Mohli bychom tisknout trika s různými kecy motivačního a moralizačního rázu. Takových jsou plné sociální sítě. NE! Už jsme takových rádoby moudrých řečí slyšeli spoustu. V jednoduchosti je krása. Nebudeme čmárat duchaplné texty na trička a místo toho jim ty hodnoty zkusme společně vdechnout my všichni!
Stejně tak o zdraví nebudeme jenom žvanit. Po vlastních zkušenostech s pády a přetížením organismu víme, že je potřeba se starat o náš nejdůležitější dopravní prostředek. Proto přinášíme novou řadu výživových doplňků, které snad jednou nahradí energetické nápoje, limonády a všelijaké sušenky před i po tréninku. Palivo je základ, pokud nebude kvalitní, je jen otázkou času, kdy se zadře motor.
Jako trenér jsem si postupně začal uvědomovat, že výchova dnešních dětí utváří obraz budoucí společnosti. Pokud je čím dál víc dětí a mládeže závislých na cigaretách, alkoholu a jiných drogách, je ve společnosti něco špatně. Nechceme tomu jen přihlížet. Jediná možnost je jít vzorem, být správným příkladem.
Hodnoty jako zdraví, čest, pokora, disciplína,... by měly být platné pro veškerou společnost, pokud chceme žít v o něco přívětivějším světě. Proto se zároveň nezaměřujeme jen na parkour. Otevřená mysl je základním předpokladem pro ZMĚNU.
David Klemeš
(Ředitel)
Hlava, ze které poprvé vzešla myšlenka celého projektu. Inspirován radostí svého syna, když před jeho zrakem nadšeně přeskakoval lavičky, začal střádat informace o disciplíně zvané parkour. Postupem času vznikla malá partička lidí, kteří sdílí vášeň k pohybu a společně vytvořili značku Feeney. Bez Dejva číslo 1, by projekt nemohl existovat. Je jeho pevným základem, o který se celý tým může opřít.
David Urban
(Grafika a design)
Tenhle člověk stojí za designem značky Feeney, samozřejmě je to parkourista tělem i duší. Parkour je s ním už od základní školy. Nyní je ve fázi, kdy své zkušenosti pravidelně předává mladší generaci. Díky kombinaci zájmu o pohyb, grafiku a fotografování je naprosto nepostradatelným členem týmu. Bez nadsázky na něm stojí a padá technická sekce a zároveň mu připadá i velký kus manažerské práce.
David Kašpárek
(PR a komunikace)
Byl prvním člověkem, na kterého se náš Dejv číslo 1 obrátil s myšlenkou projektu. Parkouru se dnes věnuje již 12 let a má nemalou sbírku úspěchů. Postačí zmínit, že je dvojnásobným mistrem České republiky právě v této disciplíně. Do projektu Feeney vnáší vizi a směr. Pohyb je pro něho srdcová záležitost. Má na starosti, aby ten pravý parkourový duch byl cítit i z téhle značky.